Sunday, October 5, 2008

Misi Kemanusiaan GAMIS Ke Sungai Udang, Klang

Saudara Hilmi Qusairi dan Yusri antara pimpinan GAMIS
yang hadir bersama team khas kemanusiaan GAMIS.


Rabu, 24 September : Misi Kemanusiaan GAMIS kelolaan Ketua Majlis Dakwah & Kebajikan Gamis, saudara Yusry Hafiz kali ini ke Kampung Sungai Udang di Klang, Selangor. Misi kemanusiaan GAMIS seramai hampir 10 orang aktivis dakwah GAMIS tersebut telah menemui mangsa-mangsa kebakaran dan menyampaikan sedikit sumbangan dari ahli-ahli GAMIS sekitar Lembah Klang. Kebakaran besar di tempat yang sama pernah ditimpa ribut itu berlaku pada jam 11 pagi selama kira-kira 10 minit melibatkan 4 buah rumah hangus terbakar dan memangsakan 4 buah keluarga. Tiada kematian dicatatkan dalam kebakaran tersebut melainkan satu kehilangan nyawa akibat terkejut melihat rumah jiran terbakar. Punca kebakaran dipercayai akibat litar pintas. Bomba berjaya menghalang kebakaran dari merebak lebih luas.

Antara sumbangan kepada mangsa kebakaran adalah berbentuk pakaian (PMIUM), makanan dan hamper (mahasiswa Islam fakulti kejururawatan UM) dan wang derma kilat dari kampus-kampus lembah Klang dan para pensyarah.


Keluarga mangsa menceritakan kronologi kejadian malang
berlaku kepada aktivis mahasiswa Gamis yang hadir.


Sumbangan tidak seberapa dari ahli-ahli Gamis
Lembah Klang disampaikan oleh ketua dakwah GAMIS


Ketua Umum Mahasiswa GAMIS, saudara Hilmi
Qusairi berkesempatan menemubual salah
seorang mangsa.


Si anak kecil yang sedang melihat masa depannya
yang tidak pasti...

1 comment:

Dakwah GAMIS said...

Salam...Syabas d ucapkan pd GAMIS krn prihatin . saya selaku penduduk jln yadi,Klang terharu dgn misi yang d lancarkan GAMIS.Saya harap misi kebajikan ini dapat d truskan lagi . Dan saya cadangkan misi ini terus bersama mendampingi masyarakat yang memerlukan
-YUSNA-